Wednesday, June 10, 2009

Manohara Perlihatkan Payudaranya Tersayat Berbentuk Zig-Zag



Tajuk diatas bukan ciptaan saya, tapi ianya diambil terus dari blogger Indonesia, M Shodiq. Mungkin isu ini dianggap remeh di Malaysia, tetapi ianya jadi bahan propaganda dikalangan Media dan blogger Indonesia bagi menunjukkan kebencian kepada Malaysia.

Kini pihak Polis Indonesia telah menerima laporan dari Manohara dan membuat pemeriksaan menyeluruh ke atas beliau. Manohara juga menjelaskan bahawa beliau mempunyai bukti bergambar berhubung kesan-kesan penderaan yang dialaminya. Gambar-gambar itu disimpan dalam Blackberry beliau dan juga telah disalin dalam bentuk CD.




Ada pihak yang menganggap bahawa ini bukan kes penderaan seksual tetapi kesan dari aktiviti seks ganas yang dibuat untuk keseronokkan seks pasangan memandangkan tempat-tempat yang didakwa itu sebilangan besarnya adalah dikawasan sulit. Selain itu ada juga kesan di dahi dan tangan beliau. Sama ada benar atau tidak, keputusan pemeriksaan perubatan rasmi akan berikan jawapannya

Namun pendedahan Manohara ini dianggap melampau oleh segelintir pihak di Malaysia hingga ada mengatakan bahawa beliau sengaja mengunakan pendedahan ini untuk mendapatkan pampasan yang tinggi.

Malah perkahwinan beliau dengan Tengku Temenggung adalah satu perancangan untuk mengambil kesempatan dan apa yang dilaluinya adalah satu peluang besar untuknya mendapatkan gantirugi yang lumayan.

Namun berbaloikah dengan apa yang dilalui. Kisah ini adalah pengajaran buat semua lelaki yang mahu berkahwin. Umur beliau ketika dinikahi terlalu muda iaitu 16 tahun. Pada usia semuda itu, beliau pastinya mahukan kehidupan yang bebas bukannya terkawal seperti di Istana.

Kehidupan sosialnya di Indonesia sebelum berkahwin juga perlu diambil kira. Sebagai model muda yang terkenal pastinya beliau masih ghairah untuk berhibur. Dakwaan tekanan dan depresi yang dialami itu sebahagian besarnya berpunca dari gaya hidupnya yang berubah setelah mengahwini Tengku Temenggung.

Sejauh mana beliau didera, jawapannya ada pada beliau dan Tengku Temenggung. Tapi dakwaan beliau dan propaganda melampau media dan blogger Indonesia boleh mengugat kedamaian kedua-dua negara.

Ini ditambah lagi dengan kes deraan terbaru pembantu rumah Siti Hajar di Sungai Siput Perak. Isu deraan ini mengulangi kes Nirmala Bonat dan akan terus diingati oleh rakyat Indonesia.

Pastinya kes Nirmala, Manohara dan Siti Hajar ini akan melanjutkan dendam rakyat Indonesia kepada Malaysia.

Seperti kata Ketua Pemuda Pas, Ust Nasaruddin Tantawi, isu ini perlu segera diselesaikan agar tidak menjadi panjang seperti kes Altantuya hingga burukkan imej negara keseluruhannya.




Dipetik dari http://syukran.wordpress.com
Jun 10, 2009 by HermanSamsudeen

0 comments:

InsyaALLAH

Daisypath Wedding tickers